Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systém vzdělávání a výuka zeměpisu na nižším sekundárním stupni v České republice a v Německu (komparativní analýza)
VÍT, Pavel
V bakalářské práci je přiblíženo téma školských systému České republiky a Německa, se zaměřením na spolkovou zemi Bádensko-Württembersko s důrazem na výuku zeměpisu. Tyto dva vzdělávací systémy jsou v této práci představeny a porovnány. V první části práce jsou také uvedeny základní informace o vzdělávacích plánech jednotlivých zemí taktéž s akcentem na zeměpis, stejně jako odlišnosti v organizaci vzdělávání. Druhá část se zabývá komparací učebnic pro žáky 6. ročníků nižšího sekundárního vzdělávání s důrazem na analýzu didaktické vybavenosti učebnic, která je důležitým ukazatelem, svědčícím o kvalitě učebnice a také množstvím nonverbálních prvků v učebnicích, jež pomáhají žákům získat lepší představu o tématu.
Audiovizuální ukázky jako prostředek geografického vzdělávání
Morová, Lenka ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Řezníčková, Dana (oponent)
AUDIOVIZUÁLNÍ UKÁZKY JAKO PROST EDEK GEOGRAFICKÉHO VZD LÁVÁNÍ Diplomová práce je zam ena na využívání audiovizuálních ukázek ve výuce zem pisu. První část práce je v nována teoretickým východiskům, která seznamuje s cílem práce, zvolenou metodikou, vysv tluje pojem audiovizuální ukázky a uvádí zásady a možnosti práce s nimi. Druhá část práce shrnuje výsledky kvalitativn pojatého výzkumu, který byl proveden formou polostrukturovaných rozhovorů s vybranou skupinou pedagogů a rozhovorů v ohniskových skupinách s vybranými žáky. Cílem praktické části bylo pomocí polostrukturovaných rozhovorů zjistit a shrnout dosavadní zkušenosti vybraných pedagogů s využíváním audiovizuálních ukázek ve výuce zem pisu. Zejména bylo cílem zjistit, jak často, za jakých podmínek a jakým způsobem audiovizuální ukázky ve své výuce vyžívají, jaké jsou jejich výhody, nevýhody, p íležitosti a možná úskalí. Druhým dílčím cílem bylo, pomocí polostrukturovaných rozhovorů s ohniskovými skupinami žáků, zjistit zkušeností jednotlivých žáků vybraných pedagogů s audiovizuálními ukázkami ve výuce zem pisu, resp. jaký p ínos pro žáky audiovizuální ukázky mají. Klíčová slova: audiovizuální ukázky, moderní didaktické prost edky, výuka zem pisu, polostrukturované rozhovory, učitel, žák
Atraktivity cestovního ruchu regionu ve výuce zeměpisu na gymnáziu: případová studie Středočeský kraj
Sixtová, Marie ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá atraktivitami cestovního ruchu Středočeského kraje - jejich kategorizací, výukou a povědomím žáků o konkrétních atraktivitách. Teoretický vstup do problematiky zajišťuje rešerše literatury o problematice regionů, cestovním ruchu a rozbor systému kurikulárních dokumentů. V další části práce jsou kategorizovány atraktivity cestovního ruchu Středočeského kraje, jejichž zařazení do výuky tohoto kraje bylo sledováno na vybraných gymnáziích. Na těchto školách bylo provedeno šetření mezi žáky a učiteli zeměpisu. Poté byla navržena a realizována metoda školního geografického projektu. Klíčová slova: cestovní ruch, region, Středočeský kraj, výuka zeměpisu

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.